Asertivní komunikace
Asertivní komunikace
Asertivita je módní pojem. Téměř každý o ní slyšel a co člověk, to názor na to co asertivita je.
Asertivita je otevřený, přímý a nekonfliktní způsob, jak dosáhnout svého a respektovat přitom potřeby a zájmy druhých.
Po absolvování cyklu asertivita to budete umět i vy.
1) Obsah semináře
Asertivita jako způsob, jak prosadit své zájmy při současném respektování zájmů druhé strany
- vymezení pojmu asertivita
- vysvětlení rozdílu mezi pasivním, agresivním a asertivním způsobem komunikace
- rozpoznání manipulace ze strany partnera a reakce na ní
- asertivní předcházení konfliktům
- asertivní řešení již vzniklých konfliktů
- umění sdělovat i velmi nepříjemné věci bez pocitu viny
- reakce na kritiku (oprávněnou i neoprávněnou)
- umění naslouchat
- schopnost jasně formulovat myšlenky
- asertivita nejen jako uvědomění si svých práv, ale také povinností
2) trvání kursu
2 dny
3) maximální počet účastníků
12
4) co bude absolvent umět
- dobře zvládat situace hrozící vznikem konfliktu
- principy a zásady asertivní komunikace,
- ovládat klíčové asertivní dovednosti: umět zdvořile odmítnout (říci ne), věcně čelit kritice, poskytnout zpětnou vazbu (kritiku), umění trvat na svých právech, požádat o laskavost, zvládat jednání s agresivními, nevstřícnými a nespolupracujícími jedinci
5) pro koho je kurs určen
Pro každého, kdo potřebuje účinně zvládat náročné situace v komunikaci, dokázat obhájit svá práva, přitom si však zachovat věcnost a nezpůsobit zbytečné konflikty. Ideální pro manažery, obchodníky, pracovníky vyřizující reklamace a stížnosti, zaměstnance oddělení služeb zákazníkům atd.