Zvládání konfliktních situací
Zvládání konfliktních situací
Konflikt chápeme často jako něco nepříjemného. Přitom konflikt je jako koupel v ledové vodě: nejsme-li připravení a otužilí, bude to veskrze otřesný zážitek, který skončí nemocí. Budeme-li připraveni, osvěží taková koupel tělo i duši a posune nás dál.
Najděte cesty, jak vyjít z konfliktu posílení a spokojenější. Vy i druhá strana.
1) obsah semináře
Konflikty jsou každodenní součástí našich životů. Dokážeme-li konflikty zvládat správným způsobem, mohou nás obohatit. Jestliže se však konflikt změní ve vzájemné napadání, boj "kdo z koho" a snahu "umlátit" druhou stranu argumenty, mají destruktivní vliv na psychiku každého člověka.
- definice pojmu konflikt
- vliv nezvládnutých konfliktů na psychiku člověka
- příčiny konfliktů
- předpoklady nutné ke správnému zvládnutí konfliktů
- jednání s agresivními či nevstřícnými jedinci, kteří nechtějí spolupracovat
- chování v situacích, kdy jednání druhé strany přesáhne přijatelné meze
- reakce na agresi
- verbální a neverbální komunikace v konfliktní situaci
- předcházení konfliktům
2) trvání kursu
2 dny
3) maximální počet účastníků
12
4) co bude absolvent umět
- rozpoznat blížící se konflikt
- vyvarovat se konfliktního jednání
- dobře zvládat situace hrozící vznikem konfliktu
- ovládat svoje emoce během konfliktu
- používat techniky ke zvládnutí konfliktu
- vést i konfliktní jednání k "win - win" závěru
- respektovat odlišné názory
5) pro koho je kurs určen
Pro každého, kdo se dostává do konfliktních situací a má pocit, že je nedokáže zvládnout bez negativních emocí.
Velmi vhodný je pro pracovníky, kteří se ze své pozice často dostávají do situací hrozící vznikem konfliktu, řeší stížnosti zákazníků atd.